.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حفاظت از 260 گونه پرنده كمياب در مازندران

معاون محيط طبيعي اداره كل حفاظت از محيط زيست مازندران گفت: از مجموع 502 گونه پرنده كمياب در ايران، 260 گونه آن در مازندران نگهداري مي‌شود.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس از ساري، داريوش مقدس امروز در مراسم گشايش جشنواره تنوع زيستي مازندران افزود: مازندران با توجه به شرايط اقليمي و توپو‌گرافي يكي از استان‌هاي مهم نگهداري پرندگان با ارزش در كشور محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع 164 گونه پستاندار، 61 پستاندار نيز در مازندران نگهداري مي‌شود.
مقدس با اشاره به اينكه ايران يكي از باسابقه‌ترين كشورها در محافظت از گونه‌هاي با ارزش گياهي و جانوري در خاورميانه است تصريح كرد: به همين منظور ايران از سال 1375 عضويت در كنوانسيون بين‌المللي تنوع زيستي كه بيش از 100 كشور دنيا در آن عضويت دارند را پذيرفت.
وي تصريح كرد: اقليم و موقعيت جغرافيايي مازندران از تنوع زيستگاهي با ارزشي سود مي‌برد كه جمعيت غربي درناي سيبري مهاجر و مركز گوزن زرد ايراني در دشت ناز ساري از مهم‌ترين آنهاست.
معاون محيط طبيعي محيط زيست مازندران ادامه داد: مركز نگهداري و تكثير حيات وحش دشت ناز ساري در حالي نسل‌هاي گوزن زرد ايراني را افزايش داد كه اين گونه جانوري در دنيا بي‌نظير است و در حال انقراض بوده است.
وي تأكيد كرد: در حال حاضر با هدف محافظت از گونه‌هاي گياهي و جانوري، 25 درصد وسعت استان مازندران زير پوشش مناطق شكار ممنوع است.
اين مسئول در پايان گفت: آلودگي محيط، تخريب زيستگاه‌ها و ورود گونه‌هاي غيربومي از مسائلي است كه اكولوژي علمي و اقتصادي تنوع زيستي را مورد مخاطره قرار مي‌دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.